Zmieniają się przepisy Unii Europejskiej dotyczące danych osobowych.
Poświęć kilka minut na sprawdzenie tych aktualizacji.
Oto elementy wymagające sprawdzenia:
- zaktualizowany Regulamin
- zaktualizowana Polityka prywatności omawiająca zasady dotyczące danych i plików cookie
Informujemy, że zaktualizowaliśmy nasz Regulamin, aby lepiej opisać usługi, które świadczymy oraz to, czego oczekujemy od wszystkich osób korzystających z Portalu. Zaktualizowaliśmy także Politykę prywatności, aby uwzględnić nowo wprowadzone funkcje. Poza tym ułatwiamy kontrolę danych i prywatności łącząc w jednym miejscu umożliwiające to opcje, które Użytkownik może w dowolnej chwili edytować w swoich ustawieniach.
Korzystając z Portalu akceptujesz nasz Regulamin.
Regulamin
Polityka prywatności
Regulamin
Regulamin portalu zwany dalej „Regulaminem” określa prawa i obowiązki stron usługi świadczonej elektronicznie za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnej pod adresem http://dolnyslask24h.pl (http://dolny-slask24h.pl).
Regulamin stanowi wzorzec umowy w rozumieniu art. 384 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16 poz. 93 z późn. zm., zwanej dalej „k.c.”).
Opracowanie Regulaminu jest wypełnieniem obowiązku wskazanego w art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204, z późn. zm.).
Akceptacja Regulaminu oznacza wyrażenie woli zawarcia umowy z Administratorem na warunkach określonych w Regulaminie.
Rozdział 1. Postanowienia ogólne
1. Definicje
Pojęciom stosowanym w Regulaminie nadaje się następujące znaczenia:
- Informacja handlowa – informacja handlowa, w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204, z późn. zm.);
- Newsletter – wiadomość przekazywana pocztą elektroniczną zawierająca informacje marketingowe oraz informacje handlowe w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204 ze zm.):
- Portal – Portal informacyjny dostępny pod adresem dolnyslask24h.pl (dolny-slask24h.pl);
- Regulamin – Regulamin Portalu;
- Administrator – DJAmedia Sp. z o.o. z siedzibą w Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka;
- Podmiot współpracujący – podmiot, z którym współpracuje Administrator;
- Użytkownik – osoba, która dokonała rejestracji w Portalu;
- Usługa – usługa oferowana przez Administratora za pośrednictwem Portalu;
2. Charakter prawny Portalu
- Portal jest prowadzony przez Administratora i stanowi jego własność.
- Portal jest skierowany do Użytkowników oraz osób które nie są Użytkownikami, ale chcą zapoznać się z treściami umieszczonymi na Portalu.
Rozdział 2. Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną,
3. Zakres usług
- Usługi oferowane przez Administratora za pośrednictwem Portalu polegają na:
- umożliwieniu bezpłatnego dostępu do materiałów zgromadzonych w związku z funkcjonowaniem Portalu i ich komentowaniu,
- umożliwieniu Użytkownikom edycji własnych komentarzy,
- otrzymywaniu Newslettera,
- otrzymywaniu od Administratora informacji marketingowych o usługach Administratora oraz Podmiotów współpracujących.
- Z chwilą zaakceptowania Regulaminu przez osobę podającą dane w formularzu rejestracyjnym, dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną. Z tą chwilą Administrator staje się zobowiązany do świadczenia usług określonych w Regulaminie.
Rozdział 3. Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną
4. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Portalu.
Wymagania techniczne niezbędne do poprawnego działania Portalu:
- Urządzenie wyposażone w przeglądarkę internetową z dostępem do Internetu.
5. Zagrożenia związane ze świadczeniem Usług i zabezpieczenia danych
- Stosowane przez Administratora systemy i aplikacje zapewniają wysoki standard bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych.
- Użytkownik powinien być jednak świadomy, że korzystanie z usługi Newsletter wymaga korzystania z publicznej sieci telekomunikacyjnej (Internetu), co wiąże się ze wzrostem ryzyka wystąpienia następujących zagrożeń:
- możliwość otrzymania spamu, czyli niezamówionej informacji reklamowej (handlowej) przekazywanej drogą elektroniczną;
- obecność i działanie oprogramowania typu malware, w tym: wirusów komputerowych, czyli szczególnego oprogramowania, które jest w stanie, po uruchomieniu, zarazić pliki w sposób samopowielający, zazwyczaj nie będąc zauważonym przez użytkownika; wirusy mogą być mniej lub bardziej szkodliwe dla systemu operacyjnego, w którym się znajdują, nośnikiem tego rodzaju oprogramowania mogą być załączniki do poczty elektronicznej;
- obecność i działanie robaków internetowych (worm), czyli szkodliwego oprogramowania zdolnego do samopowielania, w tym wypadku brak właściwej obsługi (uaktualnianie oprogramowania) systemu informatycznego przez Użytkownika może doprowadzić do skutecznego ataku robaka internetowego;
- możliwość zadziałania oprogramowania typu spyware, to jest oprogramowania szpiegującego działania użytkownika w Internecie, instalującego się bez jego wiedzy, zgody i kontroli;
- możliwość bycia narażonym na cracking (łamanie zabezpieczeń) lub phishing (łowienie haseł);
- sniffing – niedozwolony podsłuch, inny niż mieszczący się w granicach pojęcia cracking i phishing, polegający na wykorzystaniu sniffera – programu komputerowego, którego zadaniem jest przechwytywanie i ewentualne analizowanie danych przepływających w sieci;
- możliwość bycia narażonym na działania innego niechcianego lub „złośliwego” oprogramowana, wykonującego czynności niezamierzone przez użytkownika;
Rozdział 4. Warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną
6. Warunki zawarcia Umowy
- Umowę o Usługi mogą zawrzeć osoby, które podały swój adres e-mail w formularzu rejestracyjnym, zaakceptowały Regulamin oraz potwierdziły swój adres e-mail.
- Adresy niepotwierdzone w ciągu 30 dni od rejestracji będą trwale usuwane z bazy.
- Formularz rejestracji wypełniany przez osobę, która zamierza korzystać z Usług wymaga podania adresu poczty elektronicznej.
7. Warunki rozwiązania Umowy
- Rozwiązanie Umowy może nastąpić, w szczególności:
- na żądanie Użytkownika, w każdym czasie, a szczególnie poprzez poinformowanie Administratora;
- z inicjatywy Administratora, w razie nieprzestrzegania przez Użytkownika obowiązków wymaganych przez Regulamin.
- poprzez wniesienie sprzeciwu na przetwarzanie danych osobowych w ustawieniach profilu na Portalu
- Administrator zastrzega sobie uprawnienie do zamknięcia Portalu, bez podania przyczyn za uprzednim poinformowaniem Użytkowników.
- Zgoda na przesyłanie informacji handlowej oraz na przetwarzanie danych w celach marketingowych są ważne tak długo, jak nie zostaną odwołane.
Rozdział 5. Ochrona danych osobowych, poufność, prawa autorskie, komentarze
8. Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych zbieranych dla potrzeb prowadzenia Portalu jest Administrator.
- Administrator zapewnia realizację wymagań wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).
- Administrator zapewnia poufność i ochronę danych osobowych osób korzystających z Portalu na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Jeżeli Użytkownik wyraził na to zgodę, na adres poczty elektronicznej wskazany w formularzu rejestracji Administrator będzie przekazywał informacje handlowe oraz przesyłał treści marketingowe.
- Zgodnie z Polityką prywatności zamieszczoną na stronie Portalu, Administrator do momentu wyrażenia sprzeciwu, będzie mógł przesyłać (po uzyskaniu uprzedniej zgody) informacje marketingowe dotyczące jego produktów i usług.
- Użytkownik może w każdej chwili cofnąć zgodę na udostępnienie swoich danych osobowych, w tym adresu mailowego zgodnie z celami wskazanymi w ust. 4. Cofnięcie zgody może być dokonane w jakiejkolwiek formie, w szczególności poprzez przesłanie żądania na adres: kontakt@jawor24h.pl lub poprzez edycję profilu na Portalu.
- Administrator może publikować bannery i linki do innych stron, i portalów internetowych. Korzystając z bannera lub linku, Użytkownik przechodzi na stronę należącą do innego właściciela.
- Bez odrębnej zgody, dane nie są udostępniane innym podmiotom, jednak na Portalu mogą znajdować się skrypty śledzące ruch na stronach, wbudowane we wtyczki z których korzysta Portal. Celem ich wyłączenia można zainstalować wtyczkę Ghostery lub inną pełniąca podobne funkcje.
9. Prawa autorskie
- Zarówno układy treści zawarte na Portalu, jak i poszczególne jego części, takie jak materiały pisemne, filmy, zdjęcia, grafika i inne, korzystają na ogólnych zasadach z ochrony udzielanej przez przepisy ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity – Dz. U. z 2006 r. nr 90, poz. 631 ze zm.). Każdy z Użytkowników zobowiązany jest do poszanowania praw autorskich pod rygorem odpowiedzialności cywilnoprawnej oraz karnej wynikającej z przepisów tej ustawy.
- Zdjęcia wykorzystywane do materiałów są własnością Administratora lub są to materiały prasowe lub pochodzą z banków zdjęć płatnych lub darmowych udostępnianych na licencji CC lub pochodzą z domeny publicznej.
Rozdział 6. Tryb postępowania reklamacyjnego, kontakty z użytkownikiem, komunikaty informacyjne i reklamowe, zmiany regulaminu
10. Komentarze
- Materiały umieszczone w Portalu mogą być komentowane. Komentarze powinny odnosić się do komentowanego artykułu oraz mieć charakter merytoryczny.
- Aby opublikować komentarz nie będąc Użytkownikiem, należy podać swoje oznaczenie (dowolne imię lub pseudonim).
- Umieszczanie w komentarzach treści naruszających prawo lub dobre obyczaje jest zakazane.
- Administrator może ukryć lub usunąć każdy komentarz bez wskazania przyczyny.
11. Postępowanie reklamacyjne
- Administrator zobowiązuje się usunąć w rozsądnym technicznie terminie nieprawidłowości w działaniu Portalu w przypadku zgłoszenia przez Użytkownika takich nieprawidłowości poprzez przesłanie pod adres: kontakt@dolnyslask24h.pl.
- Wszelkie sprawy dotyczące Portalu powinny być przesyłane pod adres: kontakt@dolnyslask24h.pl.
12. Tryb zmiany Regulaminu
- Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
- Regulamin oraz jego zmiany wchodzą w życie z dniem jego ogłoszenia na Portalu.
Rozdział 7. Postanowienia końcowe
13. Prawo i sąd właściwy
Prawem właściwym dla wszystkich stosunków prawnych wynikających z niniejszego Regulaminu jest prawo polskie. Wszelkie spory będą rozstrzygane przez właściwe miejscowo polskie sądy powszechne.
14. Wykładnia postanowień Regulaminu
Tytuły paragrafów mają charakter wyłącznie informacyjny i nie mają wpływu na wykładnię postanowień Regulaminu.
Polityka prywatności
Poniższa Polityka Prywatności opisuje kwestie związane z korzystaniem z portalu dolnyslask24h.pl (dolny-slask24h.pl).
Rozdział „Dane Osobowe” dotyczy wyłącznie Użytkowników i osób niezarejestrowanych komentujących materiały zamieszczone w portalu, a rozdział „Pliki Cookies” dotyczy wszystkich korzystających z portalu dolnyslask24h.pl (dolny-slask24h.pl).
Dane osobowe
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
- Administratorem Państwa danych osobowych, po zarejestrowaniu w serwisie lub komentowaniu materiałów jako osoba niezarejestrowana jest DJAmedia Sp. z o.o. z siedzibą w Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka.
- Kontakt z Inspektorem ochrony danych (DPO) w DJAmedia Sp. z o.o. z siedzibą w Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka - adres e-mail: odo@djamedia.pl.
- Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora wyłącznie w poniższych celach:
- zawarcia i realizacji umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną na warunkach opisanych w Regulaminie,
- wysyłki Newslettera (za uprzednią zgodą),
- marketingowym Administratora (za uprzednią zgodą).
- Podane dane osobowe nie będą udostępniane innym podmiotom, poza tymi, którzy posiadają odpowiednią podstawę prawną.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną na warunkach opisanych w Regulaminie.
- Posiada Pan/Pani prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do GIODO gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych Pana/Pani dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zawarcia i realizacji umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną na warunkach opisanych w Regulaminie. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie niezawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną na warunkach opisanych w Regulaminie.
- Podane dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) i zgodnie z treścią ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
- Administrator serwisu dołożył należytej staranności w celu odpowiedniego zabezpieczenia przekazanych danych osobowych, a w szczególności przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym.
- Dane osobowe są przetwarzane z uwzględnieniem zasady: rozliczalności, adekwatności oraz rzetelności.
- W każdej chwili istnieje możliwość odwołania zgody na przesyłanie informacji handlowej. Po odwołaniu zgody na przesyłanie informacji handlowej nie otrzymacie Państwo Newslettera.
- Istnieje możliwość wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych Administratora.
Pliki Cookies
- Dla Państwa wygody strona dolnyslask24h.pl, zwana dalej portalem, używa plików cookies i podobnych technologii m.in. po to, by dostosować serwis do potrzeb użytkowników i w celach statystycznych. Pliki Cookies to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedza internauta, do urządzenia internauty.
- Cookies używają też serwisy, do których się odwołujemy pokazując np. multimedia. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację dla stosowanych tu Cookies.
- Portal stosuje Cookies wydajnościowe, czyli służące do zbierania informacji o sposobie korzystania ze strony, by lepiej działała, oraz funkcjonalne, czyli pozwalające „pamiętać” o ustawieniach użytkownika (np. język, rozmiar czcionki).
- Portal dolny-slask24h.pl wykorzystuje poniższe pliki Cookies:
- PHPSESSID – plik cookie utrzymujący identyfikator bieżącej sesji pomiędzy serwerem, na którym zainstalowana jest strona a uprzędzeniem użytkownika, za pośrednictwem którego komunikuje się on z serwerem i ze stroną.
- _ds24h_cookie – plik cookie sprawdzający zapoznanie się z informacją o wykorzystywaniu plików cookies.
- _ds24h_regulamin – plik cookie sprawdzający zapoznanie się z informacją o zaktualizowanym Regulaminie.
- _ds24h_app – plik cookie sprawdzający zapoznanie się z informacją o aplikacji na urządzenia mobilne.
- _ds24h_chat – plik cookie sprawdzający wyświetlenie powitania na czacie.
- _ds24h_leave – plik cookie sprawdzający wyświetlenie różnych powiadomień na czacie.
- _ds24h_ulg, _ds24h_upw – pliki cookie utrzymujące status logowania Użytkownika pomiędzy serwerem, na którym zainstalowana jest strona a uprzędzeniem użytkownika, za pośrednictwem którego komunikuje się on z serwerem i ze stroną.
- _ga, _gid, _gat – pliki cookie generowane przez Google Analytics.
- Poziom ochrony przed Cookies ustawia się w każdej przeglądarce, aż do całkowitego blokowania plików Cookies. Zwiększa to poziom bezpieczeństwa i ochrony danych, ale może także uniemożliwiać niektóre funkcje, np. zalogowanie się na konto pocztowe.
- Jak zmienia się ustawienia w najbardziej popularnych wyszukiwarkach:
- Google Chrome
Należy kliknąć na menu (w prawym górnym rogu), zakładka Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane. W sekcji „Prywatność” trzeba kliknąć przycisk Ustawienia treści. W sekcji „Pliki cookie” można zmienić następujące ustawienia plików Cookie:
- Usuwanie plików Cookie,
- Domyślne blokowanie plików Cookie,
- Domyślne zezwalanie na pliki Cookie,
- Domyślne zachowywanie plików Cookie i danych stron do zamknięcia przeglądarki
- Określanie wyjątków dla plików Cookie z konkretnych witryn lub domen
- Internet Explorer 6.0 i 7.0
Z menu przeglądarki (prawy górny róg): Narzędzia > Opcje Internetowe > Prywatność, przycisk Witryny. Suwakiem ustawiamy poziom, zmianę zatwierdzamy przyciskiem OK.
- Mozilla Firefox
Z menu przeglądarki: Narzędzia > Opcje > Prywatność. Uaktywnić pole Program Firefox: „będzie używał ustawień użytkownika”. O ciasteczkach (cookies) decyduje zaznaczenie – bądź nie – pozycji Akceptuj ciasteczka.
- Opera
Z menu przeglądarki: Narzędzie > Preferencje > Zaawansowane. O ciasteczkach decyduje zaznaczenie – bądź nie – pozycji Ciasteczka.
- Safari
W menu rozwijanym Safari trzeba wybrać Preferencje i kliknąć ikonę Bezpieczeństwo.
W tym miejscu wybiera się poziom bezpieczeństwa w obszarze „Akceptuj pliki cookie”.
Komentarze (0)