Tabor Kolei Dolnośląskich rośnie w siłę!

Tabor Kolei Dolnośląskich rośnie w siłę!

Krótszy czas przejazdu, poprawa komfortu podróży, dostosowanie usług transportowych dla osób niepełnosprawnych i zwiększenie mobilności mieszkańców Dolnego Śląska.

Te wszystkie cele uda się osiągnąć Kolejom Dolnośląskim dzięki zakupowi nowego taboru. Regionalny przewoźnik właśnie otrzymał dofinansowanie z Funduszy Europejskich w wysokości ponad 85 mln zł. Dzięki temu w najbliższym czasie na dolnośląskie tory wyjedzie 11 nowych pociągów.
 
Inwestycja w nowe pociągi to wielka szansa dla Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej. Mam nadzieję, że nowoczesny, komfortowy tabor jeszcze bardziej zachęci Dolnoślązaków dojeżdżających codziennie do pracy do zmiany środka transportu z samochodu na kolej – mówi Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego. 
 
W ramach programu tabor spółki powiększy się o 5 czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych i 6 trójczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Łącznie nowe pojazdy pomieszczą ponad 4 tysiące pasażerów. Składy spalinowe będą osiągać prędkość maksymalną nie niższą niż 130 km/h, natomiast elektryczne rozpędzą się nawet do 160 km/h.
 
Nowe pociągi zostaną zakupione głównie z myślą o obsłudze pasażerów we Wrocławskim Obszarze Funkcjonalnym. Będą to najnowocześniejsze składy dostępne na polskim rynku kolejowym. Dzięki temu dofinansowaniu promowana przez nas idea Kolei Aglomeracyjnej nabiera coraz bardziej wyraźnych kształtów – podkreśla Jerzy Michalak, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.
 
Tabor kupiony dzięki unijnemu dofinansowaniu będzie wyposażony między innymi 
w klimatyzację, urządzenia zapewniające bezpieczeństwo podróżnych – takie jak: monitoring, przyciski alarmowe, system audiowizualny czy automatyczne defibrylatory AED. Pod ergonomicznymi fotelami znajdą się gniazdka elektryczne i porty USB, a pasażerowie będą mogli korzystać z pokładowego Wi-Fi, miejsc przewozu rowerów, biletomatów czy zamkniętego obiegu sanitarnego.
 
Zgodnie z informacjami zawartymi we wniosku, zarówno spalinowe, jak i elektryczne zespoły trakcyjne będą obsługiwać trasy takie jak: Trzebnica – Wrocław – Sobótka – Świdnica oraz Wrocław Główny – Wrocław Wojnów – Jelcz Laskowice. To obecnie jedne najważniejszych tras w ramach aglomeracji wrocławskiej. Przyznanie dofinansowania cieszy szczególnie, zwłaszcza że była to ostatnia taka możliwość w tej perspektywie budżetowej, a napisanie i złożenie Projektu, to samodzielna praca zespołu Kolei Dolnośląskich – zaznacza Piotr Rachwalski, Prezes Zarządu Kolei Dolnośląskich.
 
Wniosek o dofinansowanie opracowany przez Koleje Dolnośląskie został bardzo wysoko oceniony przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych i został sklasyfikowany na 
2 miejscu w Polsce razem z trójmiejskim PKP SKM. Pierwsze nowe pociągi pojawią się na dolnośląskich torach w trzecim kwartale 2019 roku, ostatnie zostaną przekazane regionalnemu przewoźnikowi do końca 2021 roku.

Koleje Dolnośląskie KD tabor usługi transportowe

Reklama
Udostępnij tę dyskusję na

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. dolny-slask24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.